آخرین اخبار از اجرای ۳ جانبه گرایی در تأمین اجتماعی

  • کد خبر: 15105
  • /
  • 11 آبان 1399 - ۱۱:۲۶
  • /
  • بیمه

به گزارش پایگاه خبری «بانک روز»، اولیا علی بیگی رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور، درباره آخرین وضعیت از اجرای سه جانبه گرایی در سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: در سازمان تامین اجتماعی بحث سه جانبه گرایی مطرح است و بر اساس قانون جامع رفاه که مصوبه مجلس شورای اسلامی است شورای عالی تأمین اجتماعی حذف شود و هیات امنا جایگزین باشد.

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور تصریح کرد: هیات امنا شامل ۹ نماینده دولت، کارگری و کارفرمایی است که از این ۹ نفر ۶ نفر نماینده دولت، ۲ نفر نماینده کارگری و یک نفر نماینده کارفرما‌یی است و طبق قانون جامع، ترکیب به این صورت شد.

وی با بیان اینکه تشکل‌های کارگری به دنبال احیای شورای عالی تأمین اجتماعی هستند، افزود: این شورا شامل؛ ۱۵ نماینده بود که ۷ نماینده کارگری و کارفرمایی و ۸ نماینده دولت در این شورا گنجانده شده بود.

علی بیگی با اشاره به اینکه در حال حاضر پیشنهادات اصلاح این قانون به مجلس ارسال شده تا اصلاحات لازم صورت گیرد و روند قانونی آن طی شود، ادامه داد: البته با تغییر عناوین توفیقی برای کارگران حاصل نمی‌شود و  تفکر تمامی دولت‌ها و مجلس‌ها باید بر سازمان تامین اجتماعی تغییر کند و این سازمان را به عنوان یک سازمان عمومی غیردولتی ببیند.

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور با بیان اینکه اکثر منابع این سازمان حاصل دسترنج کارگران و بازنشستگان است، افزود: در واقع منابع تامین اجتماعی از طریق حق بیمه‌ها تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دولت‌ها و مجلس‌ها باید به سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان بیمه‌ گر اجتماعی نگاه کنند و نه یک سازمان حمایتگر اجتماعی، اگر نگاه تغییر نکند فقط این عناوین جابه‌جا شود اتفاق خاصی صورت نمی‌گیرد./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image