33 هزار و 590 میلیارد تومان حق بیمه تولیدی در سال 96

  • کد خبر: 10059
  • /
  • 12 خرداد 1397 - ۱۶:۲۶
  • /
  • بیمه

به گزارش پایگاه خبری «بانک روز» به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی، عبدالناصر همتی با اشاره به گزارش آمار (اولیه) عملکرد صنعت بیمه در سال ۱۳۹۶ اظهارداشت: مبلغ حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی صنعت بیمه در سال ۹۶ به ترتیب در حدود 335.9 و 211.2 هزار میلیارد ریال است.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود:  رشد حق بیمه تولیدی و رشد خسارت پرداختی (نسبت به سال گذشته) به ترتیب 21.1 و 16.4 درصد است. نسبت خسارت بازار با 2.5 واحد کاهش (در مقایسه با سال قبل) به 62.9 درصد رسیده است و در حدود 61 میلیون بیمه نامه صادر و حدود 48.1 میلیون فقره خسارت پرداخت شده است.

وی از افزایش تعداد بیمه نامه ‌های صادره و تعداد موارد خسارت پرداختی خبر داد و گفت: این تعداد به ترتیب 11.9 درصد و 51.1 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است و سهم بخش غیردولتی از حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی صنعت بیمه به ترتیب 67.8 درصد و 58.8 درصد است.

همتی در خصوص سهم رشته هایی که از پرتفوی بالایی در صنعت بیمه برخوردارند گفت: سهم ۳ رشته بیمه شخص ثالث و مازاد، درمان و زندگی به ترتیب 37.4، 23.3 و 14.4 درصد از پرتفوی حق بیمه تولیدی در بازار است. همچنین سهم بیمه های غیراجباری (کل رشته های بیمه به جز شخص ثالث و حوادث راننده) از حق بیمه تولیدی بازار بیمه به 57.5 درصد رسید.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: تعداد ۹ شرکت‌ بیمه ایران، آسیا، دانا، دی، البرز، پارسیان پاسارگاد، معلم و کوثر (هر یک دارای سهم بالاتر از ۳ درصد)، در مجموع ۸۱ درصد از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده اند و ۱۹ درصد باقی مانده بین ۲۰ شرکت دیگر توزیع شده است.

وی همچنین با اشاره به بهبود شاخص هرفیندال گفت: انحصار بازار بیمه بر اساس شاخص هرفیندال- هیرشمن معادل ۱۴۰۴ واحد است که در مقایسه با سال قبل ۳۶۲ واحد (معادل 20.5 درصد) کمتر شده و بهبود یافته است.

رئیس شورای عالی بیمه در پایان گفت: شاخص حق بیمه سرانه طی این سال به حدود 4.2 میلیون ریال می رسد که در مقایسه با سال گذشته 18.4 درصد رشد داشته است و پیش بینی می شود شاخص ضریب نفوذ بیمه در سال ۱۳۹۶ حداقل به 2.3 درصد برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image