پرداخت بزرگترین خسارت هوایی صنعت بیمه کشور

  • کد خبر: 14455
  • /
  • 2 اردیبهشت 1399 - ۱۵:۱۵
  • /
  • بیمه

به گزارش پایگاه خبری «بانک روز»، در پی وقوع سانحه هوایی، برای هواپیمای MD مربوط  به خطوط هوایی کاسپین در فرودگاه ماهشهر در بهمن ۹۸, امروز (تاریخ ۲ اردیبهشت) جلسه‌ای تحت عنوان پرداخت بزرگترین خسارت هوایی صنعت بیمه کشور توسط بیمه ایران در سال جهش تولید برگزار شد که بر اساس آن پس از برگزاری جلسات کارشناسی با بیمه گذار، بیمه ایران پرونده خسارتی مربوطه را در زمانی کمتر از ۴۵ روز نهایی کرد.

پرداخت خسارت در اواخر اسفند ۹۸ میسر بود، اما به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، چک خسارتی امروز به شرکت هواپیمایی کاسپین امروز تحویل داده شد.

محمد رضایی مدیر عامل بیمه ایران ضمن تحویل چک به مبلغ ۳۶۱ میلیارد ریال در این جلسه گفت: تمامی شرکت‌های هواپیمایی کشور از طریق بیمه ایران پوشش داده می‌شوند.

افزایش سرمایه به ایران به ۱۱ هزار میلیارد تومان

وی ادامه داد: با تائیدیه مجمع، سرمایه بیمه ایران از ۳ هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان به ۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافت که ان مسئله امید بخشی است.

این مقام مسئول بیان کرد: بیمه ایران با توجه به مسئولیت اجتماعی خود سعی کرده است به نحو احسن به وظایف خود عمل کند و زمانی که ویروس کرونا در سراسر کشور فراگیر شد، بیمه ایران از طرق مختلف از جمله کمک به بیمه گذاران و شبکه‌های فروش به کشور کمک کرد.

رضایی در پایان گفت: افزایش اعتبار نمایندگان بیمه از جمله اقداماتی بود که توسط شرکت بیمه صورت گرفت.

لازم به ذکر است مبلغ این خسارت از نظر ریالی سنگین‌ترین خسارت پرداختی هواپیما در تاریخ هوانوردی کشور است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مورد بررسی و تسویه قرار گرفته و این امر در سال جهش تولید نقش بسیار مهمی در حفظ توانایی مالی شرکت هواپیمایی زیان دیده و حفظ سرمایه‌های اقتصادی و ملی دارد. همچنین اکثر شرکت‌های هواپیمایی کشور به دلیل برخورداری بیمه ایران از تخصص و توانایی لازم، نزد این شرکت دارای پوشش بیمه‌ای هستند./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image