پرداخت بیمه بیکاری ۳۸۰ هزار بیکار شده در اسفندماه

  • کد خبر: 14575
  • /
  • 31 اردیبهشت 1399 - ۱۴:۳۷
  • /
  • بیمه

به گزارش پایگاه خبری «بانک روز»، در مورد آخرین وضعیت بیمه بیکاری بیکار شدگان ناشی از شیوع کرونا، اظهار داشت: تاکنون ۸۲۳ هزار و ۳۶۶ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت درخواست کرده‌اند و از این تعداد ۶۸۹ هزار و ۳۳۱ نفر مشمول برقراری بیمه بیکاری شده‌اند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار افزود: مرحله اول از اعتباراتی که در قالب ۵ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب، به مبلغ ۱,۲۸۶ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت. اما این رقم کافی نیست و امیدواریم زودتر مراحل بعدی پرداخت شود تا فرایند واریز بیمه بیکاری به همه مشمولان آغاز شود.

وی ادامه داد: از دو روز پیش سازمان تأمین اجتماعی در حال انجام محاسبات مالی است و بزودی برای افرادی که تاریخ بیکاری شأن اسفند ماه بوده است، واریزی‌ها آغاز می‌شود. تعداد این افراد ۳۷۲ هزار و ۸۹۱ نفر است.

بابایی گفت: کل مقرری بگیران کشور به صورت تجمعی ۲۴۰ هزار نفر بود و یک دفعه تعداد زیادی از افراد برای اخذ مقرری بیمه بیکاری ثبت درخواست کرده‌اند. از این رو جزو حوادث غیرمترقبه محسوب می‌شود. فقط اگر لیست دی ماه ۹۸ را داشته باشند و مشمول قانون کار، قانون بیمه بیکاری و قانون تأمین اجتماعی باشند مقرری اسفند ماه را دریافت خواهند کرد./مهر

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image