دلار3300 تومان و نفت بشکه ای 50دلار / درآمد مالیاتی حدود 112 هزار میلیارد تومان برآورد شد

به گزارش پایگاه خبری «بانک روز»، براساس مقررات ،دولت موظف است هر سال تا قبل از 15 آذرماه لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند و نمایندگان پس از توزیع لایحه 10 روز زمان خواهند داشت تا پیشنهادهای خود را در مورد بودجه سال آینده به کمیسیون های تخصصی مجلس ارائه دهند.

حسن روحانی رییس جمهور، ساعتی پیش با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی وبا بیان ویژگی های لایحه بودجه سال 96،آن را به رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

بر اساس جزئیات لایحه بودجه سال 96 ،قیمت هر بشکه نفت 50 دلار تعیین شده که این رقم برای سال جاری 40دلار بوده و همچنین قیمت دلار3 هزار و 300 تومان مد نظر است در حالی که نرخ دلار اکنون در بازار های آزاد 3840 و نرخ مبادلاتی بانک مرکزی 3200تومان است.

در لایحه بودجه درآمد مالیاتی حدود 112 هزار میلیارد تومان و میزان درآمدهای نفتی 110 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به بودجه سال جاری درآمدهای نفتی رشدی 48 درصدی خواهد داشت.

یکی از دغدغه هایی که از سوی نمایندگان مطرح شده بود عدم تطابق لایحه بودجه 96 با برنامه ششم توسعه است که لاریجانی پس از اخذ این لایحه از رئیس جمهور، اظهار داشت: امیدواریم بودجه سال   96 را بتوانیم بر اساس برنامه ششم تصویب کنیم.

از دیگر نکات قابل توجه لایحه بودجه افزایش سهم درآمدهای مالیاتی است که با توجه به شرایط کنونی تحقق 10 هزار میلیاردی آن جای تامل دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image