سالانه 12 تا 13 میلیون قطعه چک بلامحل در کشور صادر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری «بانک روز»، محمدرضا نعمت‌زاده در چهارمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور سالانه 12 تا 13 میلیون چک برگشتی کشیده می‌شود در حالی که چک کشیده شده باید همان روز نقد و پرداخت شود. 

 
وی افزود:در این شرایط چکی را صادر و امضا می‌ شود اما پشتوانه مالی لازم را ندارد که این امر به معنی از دست رفتن بزرگترین سرمایه بنگاه‌های اقتصادی یعنی اعتماد داست. 
 
برقراری تجارت ترجیحی ایران با کشورهای اوراسیا تا سه ماه آینده
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه در بخش صنعت و تجارت مهمترین امر مدیریت است، گفت: براساس تفاهمات صورت گرفته با منطقه اوراسیا شامل روسیه، روسیه سفید، قزاقستان و ارمنستان تجارت ترجیحی آنها با ایران تا دو ماه آینده آغاز می‌شود و بعد به سمت تجارت آزاد با کشورهای اوراسیا خواهیم رفت. 
 
نعمت‌زاده گفت: در مدیریت استراتژیک باید زمینه‌های مختلف اقتصادی و شرایط درون و برون از کشور را شناسایی کرد و روند گذشته آن را مشاهده کرد و اذعان داشت که ارزانترین آموزش این است که از تجارب دیگران بهره بگیریم.
 
وی گفت: قانون تجارت ایران که در سال 1311 تدوین شده است اصلاحیه‌های جزئی دارد که براساس تغییرات ایجاد شده به زودی به مجلس ارائه می‌شود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image