مُشت آهنین سازمان بورس برای جلوگیری از افشای اطلاعات نهانی

  • کد خبر: 44
  • /
  • 6 آذر 1395 - ۱۱:۳۱
  • /
  • بورس

به گزارش پایگاه خبری بانک روز، وحید حسن پور کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با  اقتصادآنلاین گفت: هم اکنون اطلاعات برخی از شرکت ها پیش از آن که وارد کدال شود، از طریق مجراهای افشای اطلاعات به بازار درز می کند. در نگاه اول شاید این تعبیر به ذهن متبادر شود که این موضوع از طریق سازمان بورس و کارشناسان این سازمان انجام می شود، اما نگاهی دقیق تر نشان می دهد که در بسیاری مواقع این اطلاعات از طریق کارمندان و مدیران بخش مالی شرکت ها به بیرون درز کرده است.

وی افزود: در این مرحله به دلیل توسعه شبکه های اجتماعی و اثربخشی بالای آن نزد فعالان بازار، اطلاعات در این شبکه ها منتشر می شود و پیش از این آن که اطلاعات با نظارت نهاد ناظر وارد کدال شود، به دست معامله گران رسیده است.

حسن پور خاطرنشان کرد: در این مواقع قانون گذار و قوه ناظر باید با استفاده از قدرت قانونی خود، ضمن شناسایی عوامل افشای اطلاعات به برخورد با آن ها بپردازد تا از تکرار این عمل توسط این افراد و همچنین سایر شرکت ها جلوگیری شود. در واقع اکنون قدرت قانونی می تواند از این عمل جلوگیری کند، به همین علت تقاضای فعالان این بازار این است که سازمان ناظر بورس با استفاده از ابزارهای قانونی خود از این عمل جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image