رایزنی شرکت های بیمه خارجی با بیمه گران ایرانی

  • کد خبر: 55
  • /
  • 6 آذر 1395 - ۱۷:۵۶
  • /
  • بیمه

به گزارش پایگاه خبری بانک روز و به نقل از ایرنا، این همایش 13 آذر همزمان با روز ملی بیمه با حضور 2500 کارشناس داخلی و خارجی و مسوولان ارشد بیمه در تهران برگزار می شود.
«امیر صفری» روز شنبه در نشستی خبری محورهای این همایش را برای خبرنگاران تشریح کرد و افزود: شرکت های مونیخ ری، یو ای دی انگلیس، تویوتا تی اس ژاپن، ناسکو فرانسه، ارگو آلمان ، آدری جمهوری آذربایجان و چند شرکت از حوزه خلیج فارس شرکت هایی هستند که قصد دارند در حاشیه این همایش با طرف های ایرانی مذاکره کنند.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع روز بعد از همایش نیز نشستی تخصصی با موضوع «انتقال ریسک از صنعت بیمه به بازار سرمایه» در محل پژوهشکده بیمه برگزار می شود.
وی گفت: پژوهشکده بیمه نیز طرحی را در زمینه اتصال بین بازار سرمایه و بازار بیمه ارایه کرده که قرار است در این نشست تخصصی رونمایی شود.
این کارشناس صنعت بیمه تاکید کرد: بحث ریسک صنعت بیمه و انتشار اوراق بهادار موضوع مهمی است که شرکت های بیمه مختلفی آن را پیگیری می کنند، اما باید ابعاد و زیرساخت های مقرراتی و ساز و کارهای اجرای آن روشن شود.
صفری افزود: باید در این زمینه تجربه سایر کشورها را دریافت کنیم تا در پیاده سازی آن با کمترین مشکلات رو به رو باشیم.

** بررسی بازار ایران محور اصلی همایش
سرپرست پژوهشکده بیمه با تاکید بر اینکه کارکردها و ساز و کارهای بازار در صنعت بیمه محور اصلی همایش امسال است، اظهار داشت: امروز بازار مفهوم سنتی خود را از دست داده و به مکانیسمی برای فعالیت اقتصادی دو طرف تبدیل شده است که باید ماهیت آن در صنعت بیمه مورد بررسی علمی قرار گیرد.
صفری، وجود بازار رقابتی با رویکرد بازار سالم و سازنده، آزادی عمل در ورود و خروج از بازار با هدف بهبود فضای کسب و کار، نوآوری و تنوع محصول، قیمت گذاری رقابتی و آزادانه را از ویژگی و کارکردهای یک بازار ایده آل عنوان کرد.
وی تاکید کرد: کمیته علمی همایش در انتخاب مقالات علمی رویکرد کاربردی آنها را در نظر گرفته است تا بتوان برای آینده بازار بیمه برنامه ریزی و سیاست گذاری کرد.
صفری بهبود فضای کسب و کار در صنعت بیمه، قیمت گذاری منصفانه،
نوآوری در محصولات بیمه ای، تعامل بازار بیمه با سایر بازار ها، بررسی ورود بیمه گران خارجی، رقابت در بازار بیمه و تحلیل بازارها و بیمه اتکایی را از محورهای این همایش عنوان کرد.
به گفته رییس پژوهشکده بیمه، آقای «الکساندر انکل» مدیر اجرایی شرکت بیمه ارگو و هنری لوویژه استاد دانشگاه ژنو دو سخنران محوری این همایش به شمار می روند. لوویژه استاد تمام دانشکده اقتصاد دانشگاه ژنو است که درباره«اوراق بهادارسازی ریسک های بیمه ای» سخنرانی خواهد کرد.
صفری افزود، از 121 مقاله علمی ارسالی به این همایش 16 مقاله در روز برگزاری همایش مطرح و 17 مقاله در قالب پوستر ارایه می شود.
بیست و سومین همایش ملی بیمه و توسعه و نهمین دوره بین المللی آن 13 آذر ماه با حضور کارشناسان، دست اندرکاران، مدیران ارشد، استادان و دانشجویان صنعت بیمه و به مناسبت روز بیمه در برج میلاد تهران برگزار می شود.
روز بیمه، پس از پیروزی انقلاب و تصویب قانون اداره امور شرکت‌های بیمه در 13 آذر 1367 توسط بیمه مرکزی ایران به‌عنوان بازوی نظارتی دولت در صنعت بیمه، همین تاریخ به‌ عنوان روز بیمه تعیین و از آن سال به بعد در چنین روزی همایشی از طرف آن سازمان هرساله با حضور همه شرکت‌های بیمه برگزار می شود. با تصویب این قانون چهار شرکت بیمه ایران ، آسیا ، البرز و دانا در بازار کشور فعال شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image