مشمولان سهام عدالت برای ثبت شماره شبای بانکی هنوز فرصت دارند

  • کد خبر: 7339
  • /
  • 12 مهر 1396 - ۱۵:۱۷
  • /
  • بورس

به گزارش پایگاه خبری «بانک روز» از این سازمان، از اواخر فروردین ماه امسال این امکان در سامانه سهام عدالت بوجود آمده است تا مشمولان سهام عدالت با ثبت شماره شبای حساب بانکی خود در این سامانه، از سود سال مالی 95 شرکتهای حاضر در پرتفوی سهام عدالت در ماههای پیش‌رو بهره‌مند شوند.
از این رو مهلت زمانی برای ثبت شماره شبای حساب بانکی در این سامانه تعیین نشده است و مشمولان سهام عدالت هنوز برای ثبت شماره شبای بانکی خود فرصت دارند.
مشمولان سهام عدالت برای آگاهی از صورتحساب و نیز اطلاع از میزان بدهی و تسویه آن و همچنین ثبت شماره شبای خود جهت دریافت سود باید به سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir مراجعه کنند.
سامانه سهام عدالت بار دیگر در دسترس مشمولان قرار گرفت
به گزارش ایرنا، سامانه سهام عدالت از دهم مهر ماه بار دیگر در دسترس عموم مردم قرار گرفته است تا برای ثبت شماره شبای بانکی و امکان پرداخت نقدی الباقی سهام تخصیص یافته خود اقدام کنند.
شورای عالی سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی سوم مهر ماه به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تشکیل جلسه داد؛ در این جلسه مقرر شد مهلت پرداخت نقدی الباقی سهام تخصیص یافته مشمولین طرح سهام عدالت به مدت یک ماه دیگر تمدید شود.
با توجه به اینکه سامانه یاد شده از امروز (دهم مهرماه) بار دیگر فعال شده، مشمولانی که قصد دارند الباقی سهام تخصیص یافته خود را به طور نقدی پرداخت کنند، تا دهم آبان ماه فرصت دارند.
سامانه سهام عدالت در نیمه دوم اسفندماه سال گذشته رونمایی شد تا دارندگان سهام عدالت با مراجعه به آن از وضعیت صورتحساب خود آگاه شده و در صورت تمایل نسبت به تسویه باقیمانده اقساط خود اقدام کنند.
از 47 میلیون مشمول سهام عدالت، تا پایان شهریور ماه امسال حدود 32.5 میلیون نفر شماره شمای حساب خود را در این سامانه وارد کرده اند.
سازمان خصوصی سازی پیش بینی کرده است که برای آن دسته از مشمولانی که هیچ بدهی بابت سهام خود به این سازمان ندارند، حدود 130 تا 150 هزار تومان سود واریز شود که این مبلغ برای کسانی که هنوز بدهی خود را تسویه نکرده اند، نصف می شود.

گفتنی است سبد سهام یا پُرتفُوی (به فرانسوی: Portefeuille) ترکیبی مناسب از سهام یا سایر دارایی‌ها است، که یک سرمایه‌گذار آنها را خریداری کرده است. هدف از تشکیل سبد سهام، تقسیم کردن ریسک سرمایه‌گذاری بین چند سهم است؛ بدین ترتیب، سود یک سهم می‌تواند ضرر سهام دیگر را جبران کند. یک ضرب‌المثل معروف می‌گوید: «همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد نگذارید.»، چرا که ریسک شکستن سبد، باعث نابودی همه تخم‌مرغ‌ها خواهد شد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image