تبانی متقلبان در بیمه بدنه خودرو/ ضعف تکنیکی نظارت

  • کد خبر: 86
  • /
  • 8 آذر 1395 - ۱۳:۲۹
  • /
  • بیمه

به گزارش پایگاه خبری بانک روز، محمدرضا نوتاش  در گفت و گو با ایبِنا درباره معوق شدن ۳۰ درصدی حق بیمه های تولیدی شرکت ها که به گفته عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی ناشی از نرخ شکنی های غیرفنی و رقابت ناسالم در بازار است، گفت: موضوع معوق شدن حق بیمه های تولیدی در هریک از شرکت ها به دلایل مختلفی است ضمن اینکه در زمینه نرخ شکنی در صنعت بیمه دارای خلا هستیم.

وی با بیان اینکه در برآورد حق بیمه و مدیریت ریسک در صنعت بیمه کشور مشکلاتی داریم، افزود: متاسفانه در کشور شاهد یکسری از تخلفات و تقلبات هستیم و برخی از متقلبان به ویژه در زمینه بیمه بدنه خودرو تبانی می کنند.

این کارشناس صنعت بیمه با تاکید بر اینکه در بحث های حقوقی و نرخ شکنی ها خلاهایی در کشور وجود دارد، گفت: بخشی از مشکل معوق شدن حق بیمه های تولیدی ناشی از محاسبه نادرست ریسک است که باید این موضوع برطرف شود.

عضو هیات مدیره بیمه معلم خاطرنشان کرد که در حال حاضر برخی از شرکت های بیمه با بکارگیری افراد خبره، پرونده های مشکوک را پیگیری کرده و خاطیان را با کمک نیروی انتظامی دستگیر می کنند ولی همچنان برخورد با این موضوع کم است.

نوتاش استفاده از فناوری اطلاعات را ابزاری قوی برای برخورد با تخلفات در بیمه عنوان کرد و گفت: شرکت های بیمه می توانند سوابق بیمه ای افراد را از طریق فناوری اطلاعات با یکدیگر تبادل کنند زیرا این موضوع تا حد زیادی به کاهش تخلفات کمک می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image