نبود آموزش و سازوکارها؛ مانع ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور است

  • کد خبر: 8835
  • /
  • 27 دی 1396 - ۱۱:۴۱
  • /
  • بیمه

به گزارش پایگاه خبری «بانک روز»، امیررضا شکوهی کارشناس بیمه با اشاره به ورود سرمایه‌گذاران خارجی بعد از پسابرجام، اظهار کرد: نبود ساز و کار‌ها و آموزش مناسب در بخش بیمه، مانع ورود سرمایه‌گذاران خارجی در کشور شده، چرا که هنوز بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای به صورت سنتی کار می‌کنند و نتوانستند به روز شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون به علت اینکه سازوکار بسیاری از بیمه‌ها در کشور مناسب نیست، سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود با احتیاط عمل می‌کنند، چرا که ساختار مناسبی در بیمه وجود ندارد و امیدواریم سازوکار‌های آن اصلاح شود.

به گفته این کارشناس بیمه، فقدان آموزش و بی‌توجهی در فروش، موجب شده که بیمه نتواند رقابت خوبی با سرمایه‌گذاران خارجی داشته باشد.

گفتنی است، عبدالناصر همتی رئیس بیمه‌مرکزی درخصوص ورود سرمایه‌گذاران خارجی بعد از پسابرجام، گفت: هم اکنون در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی موردی یافت نشد؛ البته مذاکرات خوبی در این زمینه داشتیم و حتی به جمع بندی درخصوص خرید رسیدیم؛ اما بعد از روی کار آمدن ترامپ، تحقق این امر کُند شد، چرا که قبل از روی کار آمدن وی تقریبا دو شرکت خصوصی خواستار خرید ۴۹ درصد بودند؛ اما بعد از روی کار آمدن ترامپ دست نگه داشتند.

وی ادامه داد: روابط ما در سطح بین المللی بعد از پسابرجام به دو بخش تقسیم شده است. یک بخش آن روابط بیمه‌ای ما با خارجی‌هاست که در این زمینه پیشرفت خوبی داشتیم، چرا که مذاکراتی با دو کشور آلمان و فرانسه صورت گرفته و همچنین با شرکت‌های بیمه اتکایی توانستیم بخشی از حوادث طبیعی را پوشش دهیم که هنوز کامل نیست؛ بنابراین بخشی از خسارت زلزله سرپل ذهاب کرمانشاه تحت پوشش لایحه بیمه اتکایی قرار می‌گیرد که ما به جد پیگیر تصویب آن هستیم؛ البته بخشی از این خسارت را به ما خواهند داد و این امر موفقیت خوبی بعد از پسابرجام است.

به گفته همتی، سرمایه‌گذاری خارجی به مفهومی که بخواهند سرمایه‌های ما را خریداری کنند، هنوز انجام نشده است./جام جم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image